Әкім Тарази атныдағы тірек мектебі (ресурстық орталық) психологиялық қызметтің жылдық жұмысына талдауы 2023-2024 оқу жылы
Әкім Тарази атныдағы тірек мектебі (ресурстық орталық) психологиялық қызметтің жылдық жұмысына талдауы 2023-2024 оқу жылы
Мақсаты: білім беру процесіне қатысушылардың психологиялық денсаулығын қорғау мақсатында оқыту мен тәрбиелеу процесін психологиялық тұрғыдан қамтамасыз ету
Міндеттері:
1. Тұлғаның жеке, жас ерекшеліктерін сондай –ақ тұлғааралық өзара әрекет ерекшеліктерін зерттеу;
2. Тұлғаның психикалық және тұлғалық дамуында кездесетін сәтсіздіктерді анықтау, алдын-алу жұмыстарын жүргізу;
3. Әр балаға тиісті жеке түрдегі жұмысты қамтамасыз ету;
4. Дамыту, оқыту, тәрбиелеу мәселелері бойынша кеңестер беру
5. Психологиялық мәдениетін көтеру
«Орта білім беру ұйымдарындағы психологиялық қызметтің жұмыс істеу қағидаларын бекіту туралы» Қазақстан Республикасы Оқу-ағарту министрінің м. а. 2022 жылғы 25 тамыздағы № 377 бұйрығына сәйкес педагог-психологтың жылдық жұмыс жоспары құрылып, мектеп директорымен бекітілді. Білім алушыларды жеке психологиялық- сүйемелдеуді жүргізуге ата-аналардың келісім парағына рұқсат беретіндіктері туралы қолхат алынды.2023 жылдың 31 тамыз айындағы №1 педагогикалық кеңестің қаулысына сәйкес комиссия құрамы бекітіліп, «Сенім жәшігін» әр апта ашуға жауапты психолог А.Пантаеваға жүктелген. Бұйрық бойынша ай сайын акт жасалып, жұмыс жүргізіліп отырды.
Аутодеструктивті мінез-қылықтың алдын алу бойынша сыныптың психологиялық ахуалын бақылау мақсатында қыркүйек айында 2-8 сынып аралығында «Социометрия» әдісі алынып, нәтижесінде 32 байқалмайтын оқушы анықталды. Осы анықталған оқушылардың сабағаны қатысып оқушыларға бақылау жұмысы жүргізілді.
Аутодеструктивті мінез-қылық әрекеттерінің алдын-алу мақсатында қыркүйек айында 8-11 сынып оқушыларынан «МЦВ-8» тесті алынды, нәтижесінде тестке қатысқан 88 оқушының 86-да аутодеструктивті мінез-қылық жоқ, 2-де аутодеструктивті мінез-қылыққа бейімділік анықталып жеке жұмыстар жүргізілді.
Құқық бұзушылыққа байланысты ақпарат алу мақсатында қыркүйек айында 8-9 сыныптардан сауалнама алынған.Сауалнамаға 48 оқушы қатысты. Нәтижесінде құқық бұзушылық фактілері анықталған жоқ.
№ | Сұрақтар | Жауап нұсқасы | Пайыздық көрсеткіші |
1 | Жасыңыз нешеде? А) 13-14 жаста Б) 15-16 жаста В) 17-18 жаста | 14 жаста-14 15 жаста-29 16 жаста-6 18 жаста-1 | 14жас -28% 15жас- 59% 16жас- 11% 18жас-2% |
2 | Жынысыңызды көрсетіңіз? А) ұл Б) қыз | Ұл- 23 Қыз-25 | 47,9% 52,1% |
3 | Сіз жасөспірімдердің «район» деп аталатын топтарында барсыз ба? А) ия Б) жоқ В) топтар туралы естіген емеспін | топтар туралы естіген емеспін-48 | 100% |
4 | Жасөспірімдердің топтарында болсаңыз, олардың аттарын атап көрсетсеңіз? | - | - |
5 | Мектепте ақша жинау (бопсалау) фактілері бар ма? А) ия Б) жоқ В) білмеймін | Жоқ-48 | 100% |
6 | Егер ондай фактілер бар болса, онда олар бұл жағдайды қалай түсіндіреді? А) көмек беру Б) кенеттен пайда болған мәселелерді шешу В) ешқандай себепсіз Г) білмеймін, естіген емеспін | - | - |
7 | Сіздің мектептің үстінен қараушы (смотрящий) бар ма? А) ия Б) жоқ В) білмеймін | Жоқ-48 | 100% |
8 | Әртүрлі сылтаумен ақша талап ететін (бопсалайтын) оқушылар бар ма? А) ия Б) жоқ В) білмеймін В)білмеймін | Жоқ-48 | 100% |
9 | Оқушылар өзін-өзі қорғау құралдарын (тапаншаға ұқсас зат, шаппа, пышақ, т.б.) мектепке алып келе ме? А) ия Б) жоқ | Жоқ-48 | 100% |
10 | Мектебіңізде жасөспірімдердің арасында қандай құқық бұзушылықтың түрлері көп тараған? (болған жағдайда астын сызыңыз) А) қысым көрсету, ақша жинау, бопсалау Б) күш көрсету, қорлау В) ешқайсысы жоқ | ешқайсысы жоқ-48 | 100% |
11 | Мектебіңізде бопсалайтын немесе сондай топты бастап жүретін балалар бар ма? А) ия Б) жоқ В) білмеймін | Жоқ-48 | 100% |
12 | Аты-жөнін, сыныбын айта аласыз ба? | - | - |
13 | Күш көрсету жағдайы орын ала ма? А) мектепте Б) отбасында В) білмеймін | - | - |
14 | Мектебіңізде қандай тәртіп бұзушылық фактілері кездеседі (жиі ақша сұрау, ұрлық, күш көрсету, т.б)? | - | - |
Қазан айында зорлық-зомбылыққа душар болған оқушыларды анықтау мақсатында 7-10 сынып оқушылары арасында жасырын сауалнама алынған, нәтижесінде зорлық-зомбылыққа тап болған оқушы анықталған жоқ. Сауалнамаға 97 оқушы қатысты.
№ | Сұрақтар | Жауап нұсқасы | Пайыздық көрсеткіші |
Өзің туралы мәлімет Жасың | 18жас-5 оқушы 17жас-20 оқушы 16жас-19 оқушы 15жас-30 оқушы 14жас-30 оқушы 13жас-13 оқушы | ||
Отбасыңда неше адам бар? | 3-5 адам-60 5-7 адам - 36 7-11 адам-5 | 3-5 адам-59,5% 5-7 адам – 35,6% 7-11 адам-4,9% | |
1 | Зорлық деген сөзді қалай түсінесің? - тек күш көрсету - қол жұмсау - мәжбүрлеу - қорқыту - адамның құқығына қысым жасау - менсінбеушілік - кемсіту -қатігездік - ауру келтіру - өмір сүруге қауіп төндіру - өз жауабың | - тек күш көрсету-45 - қол жұмсау-12 - мәжбүрлеу-4 - қорқыту-4 - адамның құқығына қысым жасау-9 - менсінбеушілік-2 - кемсіту-6 -қатігездік-9 - ауру келтіру-3 - өмір сүруге қауіп төндіру-7 - өз жауабың | - тек күш көрсету-44,5% - қол жұмсау-11,8% - мәжбүрлеу-3,9% - қорқыту-3,9% - адамның құқығына қысым жасау-8,9% - менсінбеушілік-1,9% - кемсіту-5,9% -қатігездік-8,9% - ауру келтіру-2,9% - өмір сүруге қауіп төндіру-6,9% - өз жауабың |
2 | Сенің ойыңша, қай жерлерде, кімнен бала қорлық-зорлыққа тап болуы мүмкін? - отбасында, жақын адамдардан - көшеде, бейтаныс адамдардан - мектептегі оқушылардан - достарынан - өз жауабың | - отбасында, жақын адамдардан-0 - көшеде, бейтаныс адамдардан-89 - мектептегі оқушылардан-12 - достарынан-0 - өз жауабың | - отбасында, жақын адамдардан-0 - көшеде, бейтаныс адамдардан-88,2% - мектептегі оқушылардан-11,8% - достарынан-0 - өз жауабың |
3 | Қиын жағдайда не істейсің? - Әке анамнан көмек сұраймын - Өз проблемамды өзім шешуге тырысамын - Ата-анамды мазалағым келмейді - Сынып жетекшіге жолығамын - Психологқа жолығамын - Әлеуметтік педагогқа жолығамын - Милицияға барамын - Директорға барамын - Шыдауға тырысамын - Достарыммен шешемін - Туған-туыстарыммен - Өз жауабың | - Әке анамнан көмек сұраймын-60 - Өз проблемамды өзім шешуге тырысамын-7 - Ата-анамды мазалағым келмейді-7 - Сынып жетекшіге жолығамын-12 - Психологқа –жолығамын-14 - Әлеуметтік педагогқа жолығамын-0 - Милицияға барамын-0 - Директорға барамын-0 - Шыдауға тырысамын-0 - Достарыммен шешемін-3 - Туған-туыстарыммен -0 - Өз жауабың | - Әке анамнан көмек сұраймын-59,4% - Өз проблемамды өзім шешуге тырысамын-6,9% - Ата-анамды мазалағым келмейді-6,9% - Сынып жетекшіге жолығамын-11,8% - Психологқа жолығамын-13,8% - Әлеуметтік педагогқа жолығамын-0 - Милицияға барамын-0 - Директорға барамын-0 - Шыдауға тырысамын-0 - Достарыммен шешемін-2,9% - Туған-туыстарыммен -0 - Өз жауабың |
4 | Ата-анаңмен қарым-қатынасың қандай? - ата-анам досым - Жақсы қарым-қатынастамын - түсінбеушілік пен даулар болып тұрады - менсінбеушілікпен қарайтын сияқты - қол көтереді -әкем мен анам менен алыс -өз жауабың | - ата-анам досым-30 - Жақсы қарым-қатынастамын-58 - түсінбеушілік пен даулар болып тұрады13 менсінбеушілікпен қарайтын сияқты-0 - қол көтереді-0 -әкем мен анам менен алыс-0 -өз жауабың | - ата-анам досым-29,8% - Жақсы қарым-қатынастамын-57,4% - түсінбеушілік пен даулар болып тұрады-12,8 менсінбеушілікпен қарайтын сияқты-0 - қол көтереді-0 -әкем мен анам менен алыс-0 -өз жауабың |
5 | Жазалау барысында көбіне қандай шара қолданады? - ұрысады - ұрады - ақша бермейді - достарыммен сөйлестірмейді - телевизор, компьютер қарауға тиым салады - еш уақытта жазаламайды - түсіндіріп, көндіргісі келеді - желкемнен түйеді, шапалақ береді - дұрыс еместігін түсіндіргісі келеді - өз жауабың | - ұрысады-32 - ұрады-0 - ақша бермейді-12 - достарыммен сөйлестірмейді-4 - телевизор, компьютер қарауға тиым салады-15 - еш уақытта жазаламайды-3 - түсіндіріп, көндіргісі келеді-5 - желкемнен түйеді, шапалақ береді-0 - дұрыс еместігін түсіндіргісі келеді-30 - өз жауабың | - ұрысады-32% - ұрады-0 - ақша бермейді-11,8% - достарыммен сөйлестірмейді-3,9% - телевизор, компьютер қарауға тиым салады-14,8% - еш уақытта жазаламайды-2,9% - түсіндіріп, көндіргісі келеді-4,9% - желкемнен түйеді, шапалақ береді-0 - дұрыс еместігін түсіндіргісі келеді-29,7% - өз жауабың |
6 | Әке- анаңның жазалауымен келісесің бе? - иә - иә деп айтуға болады - жоқ - жоқ деп айтуға болады - өз жауабың | Иа-101 | 100% |
7 | Бір нәрсеге ашуланып ,сенен өш алған уақыттары болды ма? - иә ондай жиі болып тұрады - айта алмаймын - кейде - еш уақытта - өз жауабың | Еш уақытта-101 | Еш уақытта-100% |
8 | Өзің ата-ана болғанда өз балаларыңды жазалайсың ба? - иә - жоқ | Иа-7 Жоқ-94 | Иа-7% Жоқ-93% |
9 | Әке- анаң келесіге ниет білдіре ме? Сені мақтауғаҚұшақтауға Сүюге Үнемі Үнемі Үнемі Анда-санда Анда-санда Анда-санда Еш уақытта Еш уақытта Еш уақытта Сені соғуғаҮйден қууға Үнемі Үнемі Анда-санда Анда-санда Еш уақытта Еш уақытта Қараңғы бөлмеге қамауға Үнемі Анда-санда Еш уақытта | Сені мақтауға Үнемі-84 Анда-санда-17 Еш уақытта-0 Құшақтауға Үнемі-89 Анда-санда-12 Еш уақытта-0 Сүюге Үнемі-70 Анда-санда-31 Еш уақытта-0 Сені соғуға Үнемі-0 Анда-санда-9 Еш уақытта-92 Үйден қууға Үнемі-0 Анда-санда-0 Еш уақытта-101 Қараңғы бөлмеге қамауға Үнемі-0 Анда-санда-0 Еш уақытта-101 | Сені мақтауға Үнемі-83,2% Анда-санда-16,8 Еш уақытта-0 Құшақтауға Үнемі-88,2% Анда-санда-11,8% Еш уақытта-0 Сүюге Үнемі-69,3% Анда-санда-30,7% Еш уақытта-0 Сені соғуға Үнемі-0 Анда-санда-9% Еш уақытта-91% Үйден қууға Еш уақытта-100% Қараңғы бөлмеге қамауға Еш уақытта-100% |
10 | Істеген үлкен қателіктерің үшін қандай жаза қолданады? Анаң Әкең | Әкең-ұрсады 26 Анаң-түсіндіріп айтады- 75 | Әкең-25,7 Анаң-74,3 |
11 | Өз жанұяңда паналы, сүйікті екеніңді сезінесің бе? - иә - жоқ | Иа-101 | 100% |
12 | Егерде адам зорлыққа тап болса, қандай мекемелерден көмек сұрай алады деп ойлайсың? | Полициядан- 89 Мұғалімдерден-12 | Полициядан- 88% Мұғалімдерден-12% |
13 | Біздің заманымызда баланы зорлықтан қорғау үшін қандай құжаттар бар? | Бала құқығы туралы конвенция, ҚР бала құқығы туралы заңдары | 100% |
Зиянды әдеттердің алдын-алу «Есірткіден аулақ бол» тақырыбында 8-10 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынған, нәтижесінде зиянды заттарға әуестік анықталған жоқ. Сауалнамаға 68 оқушы қатысты.
Қараша айында мектеп түлектерінің мазасыздық деңгейін анықтау мақсатында «Кондаш» тесті алынған, нәтижесінде мазасыздық деңгейі жоғары оқушы анықталған жоқ. Сауалнамаға 16 оқушы қатысты.
Тест нәтиждесі:
р/с | Оқушылар тізімі | Тұлғааралық | Мектепішілік | Өз-өзін бағалаушылық |
1 | Асанов Жалғас | төмен | төмен | төмен |
2 | Алтынбек Аружан | төмен | мөлшерде | мөлшерде |
3 | Амангелді Аяулым | мөлшерде | мөлшерде | жоғары |
4 | Амантай Санжар | мөлшерде | мөлшерде | мөлшерде |
5 | Әліпбай Меруерт | төмен | мөлшерде | төмен |
6 | Бейсенбек Нұрболат | мөлшерде | мөлшерде | жоғары |
7 | Оразбек Ерасыл | төмен | төмен | төмен |
8 | Ермекұлы Алдияр | мөлшерде | мөлшерде | мөлшерде |
9 | Есенгелдіқызы Арайлым | мөлшерде | мөлшерде | жоғары |
10 | Құдайберген Әділет | төмен | төмен | төмен |
11 | Тұрғынбек Жайсынбек | төмен | төмен | төмен |
12 | Таймас Аруна | мөлшерде | мөлшерде | мөлшерде |
13 | Серікханұлы Әкімжан | мөлшерде | мөлшерде | мөлшерде |
14 | Серік Адия | төмен | төмен | төмен |
15 | Мұхым Талғат | төмен | төмен | төмен |
16 | Комиссаров Антон | төмен | төмен | төмен |
Ұсыныс: Таза ауада серуендеу, дұрыс тамақтану, күн бойындағы іс-әрекетін жоспарлап уақытты тиімді пайданалуға кеңес берілді.
Қазан айында 10 «А» сынып оқушыларының алаңдаушылық деңгейін анықтау мақсатында «С.Спилбергер бойынша өзін-өзі бағалаудың тұлғалық шкаласы»сауалнамасы алынды. Нәтижесінде: Сауалнамаға қатысқан 20 оқушының 3-нің алаңдаушылық деңгейі – жоғары. 17-нің алаңдаушылық деңгейі – орташа екендігі анықталды.
Қараша айында 8-11 сынып оқушыларына «Интернет сайттары жайында» түсіндірме жұмыстары жүргізілді.
Желтоқсан айында 5-7 сынып оқушыларынан «Мектептегі буллинг» тақырыбында жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде буллингке тап болған оқушы анықталған жоқ. Сауалнамаға 88 оқушы қатысты.
№ | Сұрақтар | Жауап нұсқасы | Пайыздық көрсеткіші |
Жынысы: Ұл Қыз | Ұл-40 Қыз-47 | 45,9% 54,1% | |
Жасы: | 11жас-17 12жас-22 13жас-32 14жас-16 | 11жас-19,6% 12жас-25,3% 13жас-36,7% 14жас-18,4% | |
1 | «Буллинг» туралы білесіңбе? А)иә Б) жоқ | Иа-87 | Иа-100% |
2 | Сен біреудің басқа біреуге қорлық көрсетуінің куәсі болдыңба? А) иә Б) жоқ В) басқа | Жоқ-87 | Жоқ-100% |
3 | Егер куә болсаңыз қорлаудың қандай түрі орын алды? А)Кемсіту Б)Қорлау В)Физикалық күш көрсету Г)Қорлауды,мазақтауды телефонға түсіру Д)Кибербуллинг (интернет желісінде қорқыт,мазақтау,қорлау) Е)Басқа | - | - |
4 | Сіз өзіңіз қорқытудың, қорлаудың қатысушысы болдыңызба? А)Иә,бақылаушы ретінде Б)Иә,құрбан ретінде В)Иә,агрессор ретінде (қорлауды ұйымдастырушы,бастаушы ретінде) Г)Жоқ,қатысқан емеспін | Жоқ-87 | Жоқ-100% |
5 | Бір-біріне айдап салу,қорлау көбінесе қайда кездеседі? А)Мектепте Б)Аулада,көшеде В)Әлеуметтік желіде,интернетте Г)Басқа | Аулада,көшеде-15 Әлеуметтік желіде,интернетте-72 | Аулада,көшеде-17,2% Әлеуметтік желіде,интернетте-82,8% |
6 | Сен мұғалімдер тарапынан оқушыларды қорлау жағдайына куә болдыңба? А)Иә,жиі Б)Иә,сирек В)Жоқ | Жоқ-87 | Жоқ-100% |
7 | Сіз қорлық, жәбір көрген балаларға үлкендер қажетті көмек көрсетпейді деп санайсызба? А)иә Б) жоқ В)бұл туралы ойламаппын | Жоқ-42 бұл туралы ойламаппын-45 | Жоқ-48,2% бұл туралы ойламаппын-51,8% |
8 | Сіз қалай ойлайсыз,білім мекемесінде қорлау,жәбірлеуден аулақ болуға болама? А)Иә,егер үлкендер дер кезінде байқаса Б)Иә,егер жәбірленуші өзінің мінез-құлқын өзгертсе В)Иә,егер агрессорды (бастаушыны) жазаласа Г)Жоқ,ол мүмкін емес | Иә,егер үлкендер дер кезінде байқаса-87 | Иә,егер үлкендер дер кезінде байқаса-100% |
9 | Кім сіздің ойыңызша білім беру ұйымындағы қорлауды тоқтата алады? А)Мектеп әкімшілігі Б)педагогикалық ұжым И)Ата-аналар Г)Оқушылар | Мектеп әкімшілігі-42 педагогикалық ұжым-29 Ата-аналар-12 Оқушылар-4 | Мектеп әкімшілігі-48,3% педагогикалық ұжым-33,4% Ата-аналар-13,8% Оқушылар-4,5% |
Жағымды достық қарым-қатынас орнатуға ықпал жасау мақсатында 6-сынып оқушыларымен тренинг жүргізілді. Оқушылардың өмірге құштарлығын арттыру мақсатында «Мен өмірге құштармен» тақырыбында 9 сынып оқушыларымен тренинг өткізілді. Зиянды әдеттердің алдын-алу «Есірткіден аулақ бол» тақырыбында 7 сынып оқушыларын сауалнама алынып, нәтижесінде есірткіге әуес оқушы анықталған жоқ. Оқушылардың өмірге сүйіспеншілігін арттыру мақсатында 8 сынып оқушыларымен «Мен өмірді сүйемін» тақырыбында тренинг жүргізілді.Рухани дамыған тұлғаны тәрбиелеу мақсатында 7 сынып оқушылармен психологиялық ағарту жұмыстары жүргізілді. Әлімжеттік, бопсалау фактілерін анықтау мақсатында ақпан айында 7-8 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде әлімжеттікке тап болған оқушы анықталған жоқ. Әлімжеттік, бопсалау фактілерін анықтау мақсатында наурыз айында 9-10 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде әлімжеттікке тап болған оқушы анықталған жоқ.
Мектептегі буллинг фактілерін анықтау мақсатында мамыр айында 8-10 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде мектепте буллинг фактілері анықталған жоқ.
№ | Сұрақтар | Жауап нұсқасы | Пайыздық көрсеткіші |
Жынысы: Ұл Қыз | Ұл-34 Қыз-34 | 50% 50% | |
Жасы: | 14жас-14 15жас-28 16жас-18 17жас-8 | 14жас-20,5% 15жас-41,2% 16жас-26,5% 17жас-11,8% | |
1 | «Буллинг» туралы білесіңбе? А)иә Б) жоқ | Иа-68 | Иа-100% |
2 | Сен біреудің басқа біреуге қорлық көрсетуінің куәсі болдыңба? А) иә Б) жоқ В) басқа | Жоқ-68 | Жоқ-100% |
3 | Егер куә болсаңыз қорлаудың қандай түрі орын алды? А)Кемсіту Б)Қорлау В)Физикалық күш көрсету Г)Қорлауды,мазақтауды телефонға түсіру Д)Кибербуллинг (интернет желісінде қорқыт,мазақтау,қорлау) Е)Басқа | - | - |
4 | Сіз өзіңіз қорқытудың, қорлаудың қатысушысы болдыңызба? А)Иә,бақылаушы ретінде Б)Иә,құрбан ретінде В)Иә,агрессор ретінде (қорлауды ұйымдастырушы,бастаушы ретінде) Г)Жоқ,қатысқан емеспін | Жоқ-68 | Жоқ-100% |
5 | Бір-біріне айдап салу,қорлау көбінесе қайда кездеседі? А)Мектепте Б)Аулада,көшеде В)Әлеуметтік желіде,интернетте Г)Басқа | Аулада,көшеде-15 Әлеуметтік желіде,интернетте-53 | Аулада,көшеде-22% Әлеуметтік желіде,интернетте-78% |
6 | Сен мұғалімдер тарапынан оқушыларды қорлау жағдайына куә болдыңба? А)Иә,жиі Б)Иә,сирек В)Жоқ | Жоқ-67 | Жоқ-100% |
7 | Сіз қорлық, жәбір көрген балаларға үлкендер қажетті көмек көрсетпейді деп санайсызба? А)иә Б) жоқ В)бұл туралы ойламаппын | Жоқ-22 бұл туралы ойламаппын-46 | Жоқ-32,3% бұл туралы ойламаппын-67,7% |
8 | Сіз қалай ойлайсыз,білім мекемесінде қорлау,жәбірлеуден аулақ болуға болама? А)Иә,егер үлкендер дер кезінде байқаса Б)Иә,егер жәбірленуші өзінің мінез-құлқын өзгертсе В)Иә,егер агрессорды (бастаушыны) жазаласа Г)Жоқ,ол мүмкін емес | Иә,егер үлкендер дер кезінде байқаса-68 | Иә,егер үлкендер дер кезінде байқаса-100% |
9 | Кім сіздің ойыңызша білім беру ұйымындағы қорлауды тоқтата алады? А)Мектеп әкімшілігі Б)педагогикалық ұжым И)Ата-аналар Г)Оқушылар | Мектеп әкімшілігі-24 педагогикалық ұжым-23 Ата-аналар-17 Оқушылар-4 | Мектеп әкімшілігі-36,2% педагогикалық ұжым-33,3% Ата-аналар-26% Оқушылар-4,5% |
5-ші сынып оқушыларының бейімделулерін зерттеу бойынша жүргізілетін іс-шаралар
Сыныптың психологиялық ахуалын зерттеу мақсатында қыркүйек айында «Социометрия» әдісі алынып, 5 байқалмайтын оқушы анықталған. Анықталған бес оқушыға бақылау жұмысы жүргізілді.Темперамент типін анықтау тесті алынып, нәтижесінде 15 оқушы- флегматик, 4 оқушы- меланхолик, 5 оқушы- сангвиник, 2 оқушыда холерик типі анықталған. Сынып жетекшісі мен пән мұғалімдеріне сабақ барысында әр оқушының мінез ерекшелігіне қарай тіл табысып жұмыс жасау ұсынылды. Қазан айында 5-ші сынып оқушыларының орта буынға бейімделуін анықтау мақсатында Филлипс тесті алынып, нәтижесінде 11 оқушыда мектепке байланысты мазасыздық, қарым-қатынастағы үрейлену мәселесі және білімді тексеру үстіндегі үрей анықталған. Мазасыздық анықталған оқушылармен психолог жеке жұмыстар жүргізіп, Сынып жетекшісіне және пән мұғалімдеріне осы оқушыларды сабақ үстінде бақылап көбірек көңіл бөлсе, оқушыға талапты дұрыс қойып және ынталандыру жұмыстарын жүргізсе. Қиналатын сабақтардан қосымша сабақтар өткізілсе деген ұсыныс айтылды. Аутодеструктивті мінез-қылық әрекеттерінің алдын-алу мақсатында қазан айында «МЦВ-8» тесті алынған, нәтижесінде 5-сынып оқушыларынан аутодеструктивті мінез-қылықты оқушы анықталған жоқ.
Мектептегі буллинг тақырыбында желтоқсан айында 5-сынып оқушыларынан сауалнама анылып, нәтижесінде буллингке тап болған оқушы анықталған жоқ. Жасөспірімдердің мазасыздық деңгейін анықтау мақсатында ақпан Кондаш тесті алынып, нәтижесінде мазасыздық деңгейі жоғары оқушы анықталған жоқ. Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынасты анықтау мақсатында наурыз айында ата-аналардан «Қарым-қатынас сауалнамасы» алынып, нәтижесінде ата-анамен жақсы қарым-қатынаста екені анықталды.
«5 сынып оқушыларының орта буынға бейімделу мәселелері» алдын алу мақсатында ата-аналармен ағарту жұмыстары жүргізілді. Қараша айында «Интернет сайттары жайында» түсіндірме жұмыстары тақырыбында дөңгелек үстел өткізілді. Жасөспірімдер арасындағы келеңсіз оқиғалардың алдын-алу мақсатында «Көңілді болайық әрқашан» тақырыбында ақпан айында ағарту жұмысы жүргізілді.
Мұғалімдермен жүргізілетін іс-шаралар
Үлгермеушіліктің себеп-салдарын зерделеу және үлгерімі төмен оқушыларды анықтау мақсатында мұғалімдерден сауалнама алынып, нәтижесінде 4 және 11 сынып оқушыларынан 30 оқушыдан орыс тілі, ағылшын, информатика, матиматика, физика, химия пәндерінен оқу үлгерімдері төмен екені анықталды. Мұғалімнің дарынды балалармен жұмыс жасау қабілетін анықтау мақсатынд асауалнама алынып, нәтижесінде- мұғалімдердің дарынды баламен жұмыс жасау әдістерін жетік меңгерген. Дарынды баланың қабілетін аша білетін, бағыт-бағдар беретін үнемі ізденіс үстінде жұмысын жандандырып отыратыны байқалды. Оқушылардың бойындағы ерекше қасиетті бағалап, өмірден өз орындарын табуға үлес қосып отырғаны байқалды. Қыркүйек айында жас мамандардан, «Жас маманның жұмысқа бейімделуі» сауалнамасы алынып, жас мамандардың педагогикалық жұмысқа саналы түрде келгендерін, мұғалім болуды бала күнінен алдына мақсат етіп қойғаны анықталды. «Бала мінез-құлқының ауытқуына әсер етуі мүмкін факторлардың алдын-алу» тақырыбында ағарту жұмысы жүргізілді.
«Үлгерімі төмен оқушылардың зейінін дамыту жолдары» тақырыбында ағарту жұмысы жүргізілді. Қараша айында пән мұғалімдері мен сынып жетекшілердің мектеп түлектеріне психологиялық қолдау көрсетуіне ықпал жасау мақсатында ағарту жұмысы жүргізілді.
Мектеп ұжымының психологиялық ахуалын анықтау мақсатында қараша айында сауалнама алынып, нәтижесінде ұжымда жағымды ахуал қалыптасқаны анықталды.
«Жас мамандардың кәсіби қызметке бейімделуін жетілдіру жолдары» тақырыбында жас мамандарға психологиялық ағарту жұмыстары жүргізілді.Қаңтар айында «Менің ұжымым,сыйластық, жарастық орнаған ортам» тақырыбында мектеп ұжымымен семинар-тренинг өткізілді. «Мамандығым мақтанышым» жас мамандарға қолдау көрсету мақсатында дөңгелек үстел өткізілді.Мектеп мұғалімдерінің стресстік деңгейін анықтау мақсатында сәуір айнда сауалнама алынып, нәтижесніде стресстік деңгейі жоғары мұғалім анықталған жоқ. Мамыр айында жалпы мектеп ұжымынан «Басшы біліктілігі» мектеп рейтенгісі сауалнамасы алынып, нәтижесінде ұжымда психологиялық оңды ахуал. Басшы біліктілігіне мектеп ұжымы 100% қанағаттанатыны анықталды.
Мектеп бітірушілердің білім стандартын орындауға арналған іс-шаралар
Аутодеструктивті мінез-қылық әрекеттерінің алдын- алу мақсатында «МЦВ-8» тесті алынып, аутодеструктивті мінез-қылықты оқушы анықталған жоқ. Оқушылардың өзіне деген сенімділігін анықтау мақсатында қазан айында сауалнама алынып, оқушыларды өзіне деген сенімділігі жоғары екені анықталды. «Қорытынды аттестаттауға психологиялық дайындық» тақырыбында 11 сынып ата-анларымен дөңгелек үстек жүргізілді. «Оқушыларға өз көңіл-күйін, эмоциясын басқаруға ықпал жасау» мақсатында ағарту жұмысы жүргізілді. Жасөспірімдердің мазасыздық деңгейін анықтау (Кондаш тесті) алынып, нәтижесінде мазасыздық деңгейі жоғары оқушы анықталған жоқ.
Ата-аналардан мектеп түлектерінің қорытынды аттестаттауға дайындығын анықтау мақсатында сауалнама алынып, оқушылардың дайындық деңгейі орташадан жоғары екені анықталды. Наурыз айында «Оқушылардың өзіне деген сенімділіктерін арттыру» мақсатында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.
«Оқушылардың өмірге құштарлығын арттыру» мақсатында психологиялық ағарту тренигі жүргізілді. «Мектеп түлектерінің алдына қойған мақсатына жетуге деген тілегін қалыптастыру» мақсатында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.
Сәуір айында «Мектеп түлектерінің ішкі сезімін, жай-күйін анықтау» тақырыбында ағарту жұмысы жүргізілді. «Оқушылардың өз көңіл-күйін реттеуге ықпал жасау» мақсатында мамыр айында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.
Ата-аналармен жүргізілетін іс-шаралары
«Бастауыш сынып жасындағы бала психологиясы және оны тәрбиелеу жолдары» тақырыбында 1 сынып ата-аналарына психологиялық қолдау жұмыстары жүргізілді.
«5 сыныпқа бейімделу» тақырыбында 5-сынып ата-аналарына психологиялық ағарту семинар-тренингі өткізілді. Қазан айында «Аутодеструктивті мінез-құлық әрекеттерінің алдын алу» мақсатында ата-аналар және мұғалімдермен дөңгелек үстел өткізілді.
«Мектеп түлектерінің ата-аналарына балаларына қорытынды аттестатауға дайындалуға ықпал жасау» тақырыбында 11 сынып ата-анларымен дөңгелек үстел жүргізілді.
«Ата-аналардан балаларының мазасыздық пен невроздық жағдайға бейімділігін анықтау» мақсатында 5-10 сынып оқушыларының ата-аналарынан сауалнама алынып, мазасыздық пен невроздық деңгейі жағары оқушы анықталған жоқ.
№ | Сұрақтар | Жауап нұсқасы | Пайыздық көрсеткіші |
1 | Тез ренжиді, көп уайымдайды, бәрін өте жүрегіне жақын алады. | 0-136 1-18 | 0-88% 1-11% |
2 | Егер бір нәрсе дұрыс болмаса, жылайды, өзін баса алмайды | 0-154 | 100% |
3 | Ешбір себепсіз зиян келтіреді, болмашы нәрсеге ренжіп, тоса, шыдай алмайды | 0-154 | 100% |
4 | Өте сирек ренжиді, ашуланады, ешбір ескертуді көтермейді. | 0-154 | 100% |
5 | Көңіл күйінің тұрақсыздығы соншалық, бір уақытта күліп, жылай да алады.т | 0-154 | 100% |
6 | Көбіне себепсіз мұңайады, қайғырады. | 0-154 | 100% |
7 | Өмірінің алғашқы жылдарындай, тағы да бармағын сорады, қолын жыбырлатады. | 0-154 | 100% |
8 | Жарықсыз және үлкендердің қасында болмауына байланысты көпке дейін ұйықтамайды, мазасызданады, түнде жиі оянып кетеді, таңертең көпке дейін өз-өзіне келе алмайды. | 0-154 | 100% |
9 | Ұстамдылық танытарда, өте қозулы жағдайда болады, немесе бірдеңе орындарда, өте баяу болады. | 0-154 | 100% |
10 | Қандай да бір жаңа, белгісіз және жауапты жағдайларда бойында қорқыныш, қауіп сезімі білінеді. | 0-138 1-16 | 0-89% 1-10% |
11 | Қимыл-қозғалысы мен қылықтарында өзіне деген сенімсіздік, батылсыздық көбейіп келеді. | 0-154 | 100% |
12 | Тез жалығады, алаңдайды, зейінін көп уақытқа дейін тұрақтай алмайды | 0-146 1-8 | 0-94% 1-5% |
13 | Баламен тіл табысу, келісу күннен-күнге қиындап барады,бала өзін жайсыз сезінеді, әр уақыт өз шешімін өзгерте береді, өзіне кетіп қалады. | 0-150 1-4 | 0-97% 1-2% |
14 | Кешке бас ауруына, таңертең іш ауруына шағымданады; кейде бозарып, қызарып, ыстықтайды; ешқандай себепсіз қасынады, аллергия, терісінде әртүрлі дақтар пайда болады. | 0-154 | 100% |
15 | Тәбеті төмендеп, жиі әрі ұзаққа ауырады, еш себепсіз дене қызуы көтеріледі, мектепті жиі босатады. | 0-154 | 100% |
Наурыз айында «Ата-ана мен бала арасындағы қарым-қатынасты анықтау» мақсатында сауалнама алынып, нәтижесінде отбасында жағымды қарым-қартынас орнағаны анықталды. Ата-анамен оқушылардың қарым-қатынасы жақсы.
№ | Сұрақтар | Жауап нұсқасы | Пайыздық көрсеткіші |
1 | Сіз жанұяның барлық мүшелері толық құқықты болуы керек деп санайсыз ба? | Иа-154 | 100% |
2 | Балаңыз сізбен бірге үй шаруашылық істеріне араласа ма? | иа-89 кейде-65 | Иа-58% Кейде-42% |
3 | Баланы физикалық жазалау-тәрбиелеу әдісіндегі ең қолайлы (эффективті) әдіс дегенге келісесіз бе? | Жоқ-130 Кейде-24 | Жоқ-84% Кейде-16% |
4 | Баланы жиі мадақтау пайдалы ма? | Иа-36 Кейде-118 | Иа-23,3% Кейде- 76,7% |
5 | Сіз балаңызбен әлемдегі болып жатқан жаңалықтармен және жанұялық мәселелерді жиі талқылайсыз ба? | Кейде-140 Иа-14 | Кейде-91% Иа-9% |
6 | Кейбір тақырыптарды балаларға жария ету аса қажет емес деп санайсыз ба? | Иа-154 | Иа-100% |
7 | Сіздің ойыңызша педагогтар сіздің балаңызға әділетсіз қарай ма? | Жоқ-154 | Жоқ-100% |
8 | Сіз жетпеген нәрсеге балаңыздың жетуін қалайсыз ба? | Иа-154 | Иа-100% |
9 | Баланың ата-анасын сынауға құқығы бар ма? | Жоқ-154 | Жоқ-100% |
10 | Балаңыздың жанұялық кеңестің шешімін бұзуғы құқысы бар ма? | Жоқ-154 | Жоқ-100% |
11 | Жанұяның әрбір мүшесі өз көзқарасын білдіруге құқысы бар ма? | Иа-154 | Иа-100% |
12 | Балаларыңыз сізбен сырласа ма және жеке бас мәселесіне байланысты сізден кеңес сұрай ма? | Иа-154 | Иа-100% |
13 | Баланы дұрыс бағытта тәрбиелеу үшін принциптерге жүгінесіз бе? | Иа-126 Кейде-28 | Иа-81,8% Кейде-18,2% |
14 | Баланың өткен қателіктерін есіне түсіру беру пайдалы ма? | Жоқ-142 Кейде-12 | Жоқ-92 % Кейде-8 % |
15 | Жанұямда балаларыммен өзара түсінушілік бар деп ойлайсыз ба? | Иа-154 | 100% |
«Ата-аналарға баланың бойындағы психологиялық және физиологиялық ерекшеліктерді таныстыру» тақырыбында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.
Зорлық-зомбылықпен тәртіп бұзушылықтың алдын-алу бойынша жүргізілетін іс-шаралар
Сыныптардың психологиялық ахуалын бақылау мақсатында қыркүйек айында 2-8 сынып аралығында «Социометрия» әдісі алынып, нәтижесінде 32 байқалмайтын оқушы анықталған. Осы сыныптардың сабағаны қатысып оқушыларды бақылау жұмысы жүргізілді.
Құқық бұзушылыққа байланысты ақпарат алу (әлімжеттік, бопсалау) мақсатында 8-9 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде құқық бұзушылық фактілері анықталған жоқ. Зорлық-зомбылыққа душар болған оқушыларды анықтау мақсатында қазан айында 7-10 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде зорлық-зомбылыққа душар болған оқушы анықталған жоқ.
№ | Сұрақтар | Жауап нұсқасы | Пайыздық көрсеткіші |
Өзің туралы мәлімет Жасың | 18жас-5 оқушы 17жас-20 оқушы 16жас-19 оқушы 15жас-30 оқушы 14жас-30 оқушы 13жас-13 оқушы | ||
Отбасыңда неше адам бар? | 3-5 адам-60 5-7 адам - 36 7-11 адам-5 | 3-5 адам-59,5% 5-7 адам – 35,6% 7-11 адам-4,9% | |
1 | Зорлық деген сөзді қалай түсінесің? - тек күш көрсету - қол жұмсау - мәжбүрлеу - қорқыту - адамның құқығына қысым жасау - менсінбеушілік - кемсіту -қатігездік - ауру келтіру - өмір сүруге қауіп төндіру - өз жауабың | - тек күш көрсету-45 - қол жұмсау-12 - мәжбүрлеу-4 - қорқыту-4 - адамның құқығына қысым жасау-9 - менсінбеушілік-2 - кемсіту-6 -қатігездік-9 - ауру келтіру-3 - өмір сүруге қауіп төндіру-7 - өз жауабың | - тек күш көрсету-44,5% - қол жұмсау-11,8% - мәжбүрлеу-3,9% - қорқыту-3,9% - адамның құқығына қысым жасау-8,9% - менсінбеушілік-1,9% - кемсіту-5,9% -қатігездік-8,9% - ауру келтіру-2,9% - өмір сүруге қауіп төндіру-6,9% - өз жауабың |
2 | Сенің ойыңша, қай жерлерде, кімнен бала қорлық-зорлыққа тап болуы мүмкін? - отбасында, жақын адамдардан - көшеде, бейтаныс адамдардан - мектептегі оқушылардан - достарынан - өз жауабың | - отбасында, жақын адамдардан-0 - көшеде, бейтаныс адамдардан-89 - мектептегі оқушылардан-12 - достарынан-0 - өз жауабың | - отбасында, жақын адамдардан-0 - көшеде, бейтаныс адамдардан-88,2% - мектептегі оқушылардан-11,8% - достарынан-0 - өз жауабың |
3 | Қиын жағдайда не істейсің? - Әке анамнан көмек сұраймын - Өз проблемамды өзім шешуге тырысамын - Ата-анамды мазалағым келмейді - Сынып жетекшіге жолығамын - Психологқа жолығамын - Әлеуметтік педагогқа жолығамын - Милицияға барамын - Директорға барамын - Шыдауға тырысамын - Достарыммен шешемін - Туған-туыстарыммен - Өз жауабың | - Әке анамнан көмек сұраймын-60 - Өз проблемамды өзім шешуге тырысамын-7 - Ата-анамды мазалағым келмейді-7 - Сынып жетекшіге жолығамын-12 - Психологқа –жолығамын-14 - Әлеуметтік педагогқа жолығамын-0 - Милицияға барамын-0 - Директорға барамын-0 - Шыдауға тырысамын-0 - Достарыммен шешемін-3 - Туған-туыстарыммен -0 - Өз жауабың | - Әке анамнан көмек сұраймын-59,4% - Өз проблемамды өзім шешуге тырысамын-6,9% - Ата-анамды мазалағым келмейді-6,9% - Сынып жетекшіге жолығамын-11,8% - Психологқа жолығамын-13,8% - Әлеуметтік педагогқа жолығамын-0 - Милицияға барамын-0 - Директорға барамын-0 - Шыдауға тырысамын-0 - Достарыммен шешемін-2,9% - Туған-туыстарыммен -0 - Өз жауабың |
4 | Ата-анаңмен қарым-қатынасың қандай? - ата-анам досым - Жақсы қарым-қатынастамын - түсінбеушілік пен даулар болып тұрады - менсінбеушілікпен қарайтын сияқты - қол көтереді -әкем мен анам менен алыс -өз жауабың | - ата-анам досым-30 - Жақсы қарым-қатынастамын-58 - түсінбеушілік пен даулар болып тұрады13 менсінбеушілікпен қарайтын сияқты-0 - қол көтереді-0 -әкем мен анам менен алыс-0 -өз жауабың | - ата-анам досым-29,8% - Жақсы қарым-қатынастамын-57,4% - түсінбеушілік пен даулар болып тұрады-12,8 менсінбеушілікпен қарайтын сияқты-0 - қол көтереді-0 -әкем мен анам менен алыс-0 -өз жауабың |
5 | Жазалау барысында көбіне қандай шара қолданады? - ұрысады - ұрады - ақша бермейді - достарыммен сөйлестірмейді - телевизор, компьютер қарауға тиым салады - еш уақытта жазаламайды - түсіндіріп, көндіргісі келеді - желкемнен түйеді, шапалақ береді - дұрыс еместігін түсіндіргісі келеді - өз жауабың | - ұрысады-32 - ұрады-0 - ақша бермейді-12 - достарыммен сөйлестірмейді-4 - телевизор, компьютер қарауға тиым салады-15 - еш уақытта жазаламайды-3 - түсіндіріп, көндіргісі келеді-5 - желкемнен түйеді, шапалақ береді-0 - дұрыс еместігін түсіндіргісі келеді-30 - өз жауабың | - ұрысады-32% - ұрады-0 - ақша бермейді-11,8% - достарыммен сөйлестірмейді-3,9% - телевизор, компьютер қарауға тиым салады-14,8% - еш уақытта жазаламайды-2,9% - түсіндіріп, көндіргісі келеді-4,9% - желкемнен түйеді, шапалақ береді-0 - дұрыс еместігін түсіндіргісі келеді-29,7% - өз жауабың |
6 | Әке- анаңның жазалауымен келісесің бе? - иә - иә деп айтуға болады - жоқ - жоқ деп айтуға болады - өз жауабың | Иа-101 | 100% |
7 | Бір нәрсеге ашуланып ,сенен өш алған уақыттары болды ма? - иә ондай жиі болып тұрады - айта алмаймын - кейде - еш уақытта - өз жауабың | Еш уақытта-101 | Еш уақытта-100% |
8 | Өзің ата-ана болғанда өз балаларыңды жазалайсың ба? - иә - жоқ | Иа-7 Жоқ-94 | Иа-7% Жоқ-93% |
9 | Әке- анаң келесіге ниет білдіре ме? Сені мақтауғаҚұшақтауға Сүюге Үнемі Үнемі Үнемі Анда-санда Анда-санда Анда-санда Еш уақытта Еш уақытта Еш уақытта Сені соғуғаҮйден қууға Үнемі Үнемі Анда-санда Анда-санда Еш уақытта Еш уақытта Қараңғы бөлмеге қамауға Үнемі Анда-санда Еш уақытта | Сені мақтауға Үнемі-84 Анда-санда-17 Еш уақытта-0 Құшақтауға Үнемі-89 Анда-санда-12 Еш уақытта-0 Сүюге Үнемі-70 Анда-санда-31 Еш уақытта-0 Сені соғуға Үнемі-0 Анда-санда-9 Еш уақытта-92 Үйден қууға Үнемі-0 Анда-санда-0 Еш уақытта-101 Қараңғы бөлмеге қамауға Үнемі-0 Анда-санда-0 Еш уақытта-101 | Сені мақтауға Үнемі-83,2% Анда-санда-16,8 Еш уақытта-0 Құшақтауға Үнемі-88,2% Анда-санда-11,8% Еш уақытта-0 Сүюге Үнемі-69,3% Анда-санда-30,7% Еш уақытта-0 Сені соғуға Үнемі-0 Анда-санда-9% Еш уақытта-91% Үйден қууға Еш уақытта-100% Қараңғы бөлмеге қамауға Еш уақытта-100% |
10 | Істеген үлкен қателіктерің үшін қандай жаза қолданады? Анаң Әкең | Әкең-ұрсады 26 Анаң-түсіндіріп айтады- 75 | Әкең-25,7 Анаң-74,3 |
11 | Өз жанұяңда паналы, сүйікті екеніңді сезінесің бе? - иә - жоқ | Иа-101 | 100% |
12 | Егерде адам зорлыққа тап болса, қандай мекемелерден көмек сұрай алады деп ойлайсың? | Полициядан- 89 Мұғалімдерден-12 | Полициядан- 88% Мұғалімдерден-12% |
13 | Біздің заманымызда баланы зорлықтан қорғау үшін қандай құжаттар бар? | Бала құқығы туралы конвенция, ҚР бала құқығы туралы заңдары | 100% |
Зиянды әдеттердің алдын-алу «Есірткіден аулақ бол» тақырыбында 8-10 сынып оқушыларынан сауалнама алынып, Зиянды әдеттерге әуес оқушы анықталған жоқ. Жасөспірімдердің мазасыздық деңгейін анықтау (Кондаш тесті) алынып, нәтижесінде мазасыздық деңгейі жоғары оқушы анықталған жоқ. Желтоқсан айында 5-7 сынып оқушыларынан «Мектептегі буллинг» тақырыбында жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде буллингке тап болған оқушы анықталған жоқ. «Жағымды достық қарым-қатынас орнатуға ықпал жасау» мақсатында 6 сынып оқушыларымен психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.Желтоқсан айында оқушылардың өмірге құштарлығын арттыру мақсатында «Мен өмірге құштармын» тақырыбында 9 сынып оқушыларымен психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді. Зиянды әдеттердің алдын-алу «Есірткіден аулақ бол» тақырыбында 7 сынып оқушыларын сауалнама алынып, нәтижесінде есірткіге әуес оқушы анықталған жоқ. Оқушылардың өмірге сүйіспеншілігін арттыру мақсатында қаңтар айында 8 сынып оқушыларымен психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.Рухани дамыған тұлғаны тәрбиелеу мақсатында қаңтар айында 7 сынып оқушыларымен психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді. Әлімжеттік, бопсалау фактілерін анықтау мақсатында ақпан айында 7-8 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде әлімжеттікке тап болған оқушы анықталған жоқ.
Әлімжеттік, бопсалау фактілерін анықтау мақсатында наурыз айында 9-10 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде әлімжеттікке тап болған оқушы анықталған жоқ. Мектептегі буллинг фактілерін анықтау мақсатында мамыр айында 8-10 сынып оқушыларынан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде мектепте буллинг фактілері анықталған жоқ.
Мектептегі жоғары сынып қыздарымен жүргізілетін іс-шаралар
«Ерте жүктіліктің алдын алу» мақсатында қазан айында 7-11 сыныптан 58 қыз баладан жасырын сауалнама алынып, нәтижесінде зорлық-зомбылыққа тап болған оқушы анықталған жоқ.«Маған өмір керек- мен өмірге керекпін» тақырыбында қазан айында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.Қараша айында «Қыздар сұлу көрінер қылығымен» тақырыбында қыздарға арналған қарапайым кеңестер берілді. «Ерте жүктіліктің жасырын жақтарын білесіңбе?» тақырыбында ағарту жұмысы жүргізілген.
Қыздарға тән қасиеттерді бойына сіңіруге тәрбиелеу «Іске сәт, бойжеткен!» тақырыбында 8-11 сынып қыздарымен тренинг өткізілді. «Жылы жүрек- жақсы тілек» тақырыбында қаңтар айында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді. «Жасөспірім қыздардың дамуына әсер ететін ерекшеліктермен таныстыру» тақырыбында психологиялық кеңес берілді. Наурыз айында «Жат қылықтардың қыздар тағдырына әсері» тақырыбында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді. «Сенімді дос, сырлас сынып тас» тақырыбында мамыр айында 8-11 сынып қыздарымен психологиялық ағарту жұмыстары жүргізілді.
Білім алуда ерекше қажеттіліктері бар оқушылар мен жүргізілетін іс-шаралар
Инклюзив оқушылардың құжаттары жинақталып, педагогикалық-психологиялық картасын толтырылған. 4а сынып, 4ә сынып, 10а сынып
Аутодеструктивті мінез-қылық әрекеттерінің алдын- алу мақсатында «МЦВ-8» тесті алынып, аутодеструктивті мінез-қылық анықталған жоқ.
Темперамент типін анықтау мақсатында Айзенг темперамент тесті алынып, нәтижесінде 4 Ә сынып оқушысы Тоқтар Қайсар сангвиник типінің өкілі,
4 А сынып оқушысы Алтынбек Анар флегматик типінің өкілі
10 А сынып оқушысы Еламан Нышанкул флегматик типінің өкілі екені анықталды.
10 а сынып оқушысы Еламан Нышынкулден «А.Даркидің оқушының өзін-өзі бағалауын анықтау» тесті алынып, алаңдаушылық дейгейі жоғары екен анықталып жеке жұмыстар жүргізілді. Оқушының өзін-өзі бағалауын анықтау мақсатында «Баспалдақ әдісі» алынып Тоқтар Қайсарда және Алтынбек Анаржанда өзін-өзі бағалауы жоғары екені анықталды. Қаңтар айында оқушының зейінін анықтау мақсатында «Мюстенберг әдісі» алынып, Тоқтар Қайсарда және Алтынбек Анаржанның зейіні жоғары екені анықталған.
«Сөйлесу терапиясы» наурыз айында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.
Наурыз айында Тоқтар Қайсар мен Алтынбек Анаржанға «Ертегі терапиясы» жеке-жеке психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.Ұсақ қол маторикасын дамыту мақсатында сәуір айында Тоқтар Қайсар мен Алтынбек Анаржанға «Ермексазбен жұмыс» жүргізілді. «Қиял ғажайып әлем» мамыр айында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.
Өгей әке-шешемен тұратын оқушылармен жүргізілетін іс-шаралар
Қыркүйек айында ұйымдастыру жұмыстары жүргізіліп, педагогикалық-психологиялық картасын толтырылған. 6А сынып –Әсембек Балсезім, 7Ә сынып- Чумак Валерия, 11А сынып- Комиссаров Антон. Аутодеструктивті мінез-қылық әрекеттерінің алдын- алу мақсатында «МЦВ-8» тесті алынып, нәтижесінде аутодеструктивті мінез-қылық әрекеттеріне бейімділік анықталған жоқ.Қыркүйек айында «Ата-анамен баланың қарым-қатынасын анықтау» мақсатында ата-аналарынан сауалнама алынып, нәтижесінде ата-анасымен жақсы қарым-қатынаста екені анықталған. Зорлық-зомбылыққа душар болған оқушыларды анықтау мақсатында 7Ә-сынып оқушысы Чумак Валериядан сауалнама алынып, нәтижесінде зорлық-зомбылық жағдайы анықталған жоқ.Қазан айында темперамент типін анықтау мақсатында Айзенк тесті алынып, нәтижесінде 6А сынып Әсембек Балсезім- холерик,7Ә сынып Чумак Валерия- сангвиник,11А сынып Комиссаров Антон- флегматик типінің өкілі екені анықталды. Оқушының өзін-өзі бағалауын анықтау мақсатында С.Спилбергер тесті алынып, нәтижесінде
6А сынып Әсембек Балсезім- 35 ұпай орташа
7Ә сынып Чумак Валерия- 35 ұпай орташа
11А сынып Комиссаров Антон- 37 ұпай орташа, алаңдаушылық деңгейі орташа екені анықталды.
Девиантты мінез-қылықты оқушылармен жүргізілген іс-шаралар
Ақпан айында есепке алынған 11 А сынып оқушысы Құдайберген Әділет туралы жалпы мәлімет жинақталған. Психологиялық диагностикалық картасын толтырылған.
Темперамент типін анықтау «Айзенктің темпераментті анықтау» тесті алынып, сангвиник темперамент типінің өкілі екені анықталды. Жасөспірімдердің аутодеструктивті мінез-құлқын зерттеу мақсатында наурыз айында «Л. Вассерманның невротизация деңгейiн анықтау» тесті алынып, нәтижесінде Әділетте невротизмнің төмен деңгейі анықталды. Невротизмнің төмен деңгейі мынаны көрсетеді: эмоционалды тұрақтылық; тәжірибелердің оң астары туралы (тыныштық, оптимизм); «Оқушылардың бойындағы стресстік деңгейді анықтау» мақсатында наурыз айында «Стесс тесті» алынып Әділетте стресске төзімділік анықталды. Оқушылардың өмірге құштарлығын арттыру мақсатында «Жоғарғы көңіл-күймен жүреміз біз әрдайым» тақырыбында ағарту жұмысы жүргізілді.
Оқушының өзіндік бағалауын анықтау мақсатында сәуір айында «Өзін-өзі бағалау» графикалық тесті алынып, нәтижесінде өзін жағары бағалайтыны, басқарғанды жақсы көретіндігі анықталды. Мамыр айында «Ерекше адам» тақырыбында психологиялық түзету жұмысы жүргізілді.
Дарынды оқушылармен жүргізілетін іс-шаралар
Мұғалімнің дарынды балалармен жұмыс жасау қабілетін анықтау мақсатынд асауалнама алынып, нәтижесінде- мұғалімдердің дарынды баламен жұмыс жасау әдістерін жетік меңгерген. Дарынды баланың қабілетін аша білетін, бағыт-бағдар беретін үнемі ізденіс үстінде жұмысын жандандырып отыратыны байқалды. Оқушылардың бойындағы ерекше қасиетті бағалап, өмірден өз орындарын табуға үлес қосып отырғаны байқалған. Сыныптағы дарынды оқушыларды анықтау мақсатында қазан айында «Дарындылық картасы» тесті 5-11 сынып жетекшілерінен алынды. Оқушылардың дарындылық қасиеттерін анықтау мақсатында ата-аналардан «Сизонов әдістемесі» алынды.«Менің жеке қасиеттерім» тақырыбында қаңтар айында психологиялық ағарту жұмыстары жүргізілді. «Қабілетті баланы дамыту» мақсатында психологиялық ағарту жұмыстары жүргізілген. Даралық-типтік өзгерістерді анықтау мақсатында «А. Ермошин әдісі» әдісі алынды. «Мен-жеке тұлғамын» тақырыбында психологиялық ағарту жұмысы наурыз айында жүргізілді. «Қабілетті баланы дамыту» мақсатында мамыр айында психологиялық ағарту жұмысы жүргізілді.
Үлгерімі төмен оқушылармен жүргізілетін іс-шаралар
Үлгермеушіліктің себеп-салдарын зерделеу және үлгерімі төмен оқушыларды анықтау мақсатында мұғалімдерден сауалнама алынып, нәтижесінде 4 және 11 сынып оқушыларынан 30 оқушыдан орыс тілі, ағылшын, информатика, матиматика, физика, химия пәндерінен оқу үлгерімдері төмен екені анықталды.Үлгерімі төмен оқушылардың таным процесі деңгейін анықтау мақсатында қазан айында «Таным процесін анықтау әдістері» тестері алынып, нәтижесінде танымдық процестері орташа деңгейде екені анықталды. «Үлгерімі төмен оқушылардың зейінін дамыту жолдары» тақырыбында сынып жетекшілерге ағарту жұмыстары жүргізілді.Үлгерімі төмен оқушылардың логикалық ойлау қабілетінің деңгейін анықтау мақсатында қаңтар айында «Аяқталмаған сөйлем» әдісі жүргізілді. Наурыз айында 5-8 сынып үлгерімі төмен оқушылардың өзін-өзі бағалау деңгейін анықтау мақсатында «8 шеңбер графикалық тесті» алынып, нәтижесінде оқушылардың өзін-өзі бағалау деңгейі жоғары және орташа деңгейді көрсетті.
Ұсыныс:
-Аутодеструктивті мінез-қылықтың алдын алу мақсатында ата-аналарды ақпараттандыру жұмыстары көбірек жүргізілсе.
- Ерте жүктілік мәселесінің алдын алу мақсатында қыз балалардың аналарымен түсіндіру жұмыстары көбірек жүргізілсе.
Анықтама жазған педагог-психолог: А.П.Пантаева